Personeel gezocht? De Strooploos TalentTrekker helpt je op weg!

We willen echt niet beweren dat wij dagelijks telefoontjes krijgen van verontruste ondernemers op zoek naar personeel. Maar dat we vaak het verzoek ontvangen om een vacaturetekst te schrijven, dat is allesbehalve overdreven. Geschikt personeel vinden blijkt een van de grootste uitdagingen voor werkgevers. Gelukkig kunnen wij je helpen. En wel met ons arbeidsmarktcommunicatiepakket: de ‘Strooploos TalentTrekker’!

Leestijd blog4 minuten publicatiedatum artikel 21 mei 2025

Een hulpvraag verloopt in hoofdlijnen meestal als volgt:

Goedemorgen, je spreekt met Harry Hamer* van timmerfabriek In Den Klinckenden Naegel. Onze voorman Gerrit is vertrokken, dus ik heb dringend een nieuwe vacaturetekst nodig. Graag gisteren, maar over een uurtje is ook goed.” 

Tuurlijk, Harry, gaan we voor je regelen. Wij snappen immers heel goed dat je zo snel mogelijk weer op volle timmerkracht wilt zijn.

Nog steeds heel veel vacatures

Harry is echter niet de enige met dit probleem… Uit cijfers van het CBS blijkt: aan het einde van Q1 2025 stonden er 395.000 vacatures open (even voor de duidelijkheid: in heel Nederland, niet alleen bij Harry). Vooral in de handel, zakelijke dienstverlening, industrie en zorg zaten bedrijven om mensen te springen. Ook in andere sectoren, zoals de bouw, cultuur en recreatie, was – en ís – eenzelfde tendens aan de orde. Want hoewel er tegenwoordig wat minder nieuwe vacatures ontstaan dan pakweg twee jaar geleden, zijn het er nog altijd heel veel.

Bij krapte op de arbeidsmarkt kun je maar beter een goede eerste indruk op potentiële nieuwe werknemers maken. Dat doe je niet aan de kennismakingstafel, maar al eerder: op je website. Dé manier om al vroeg in de wedstrijd je organisatie op een 1-0 voorsprong te zetten? En een gelikte ‘werken bij-pagina’. De TalentTrekker helpt je daarbij.

Dit is een werken bij-pagina

Op weg naar een nieuwe werknemer voor je onderneming is tegenwoordig een stuk meer nodig dan een losse vacaturetekst op je site. Een werken bij-pagina is een aparte sectie op een website waar potentiële werknemers informatie vinden over je bedrijf, de beschikbare vacatures en de bedrijfscultuur. We zijn daarnaast ook supporter van medewerkertestimonials. Niet alleen een mooi scrabblewoord. Verhalen van collega’s die iets over de bedrijfscultuur en werkzaamheden vertellen, zijn ook een waardevolle toevoeging voor jouw doelgroep. Ze zeggen vaak immers veel meer dan een ‘dit bieden wij jou’-opsomming in je vacaturetekst.

Een open deur van de buitencategorie: de werken bij-sectie moet natuurlijk wel een beetje sexy zijn. Dus nee: de vacaturetekst niet openen met een reeks vragen alsof je voor het eerst bij je nieuwe schoonmoeder op bezoek bent. Jullie voetbaltafel of ‘legendarische vrijmibo’ als hoogtepunt van het dienstverband benoemen? Ook niet doen. En ook beweringen als ‘geen dag is hier hetzelfde’ hoef je geen fanmail te verwachten.

Wij weten hoe het wél moet.

Een goede werken bij-pagina maken is weliswaar geen raketwetenschap, maar wel iets waar je gevoel voor moet hebben. Je moet weten welke taal jouw doelgroep spreekt, waarop kandidaten aanslaan en hoe je je bedrijf woest aantrekkelijk in de digitale etalage zet. Bij Strooploos zijn we geoefend op dit vlak. En we helpen jou graag in je zoektocht naar vers, bruisend talent.

We proudly present: de Strooploos TalentTrekker

Met trots introduceren wij dan ons arbeidsmarktcommunicatiepakket ‘de Strooploos TalentTrekker’. Hiermee krijg je hulp tegen een héle scherpe vriendenprijs.

Dit pakket bevat:

  • Eén pagina met informatie over je bedrijf. Zonder clichés of slaapverwekkende informatie.
  • Drie testimonials van medewerkers. Jij geeft de namen en rug-/telefoonnummers door, onze tekstschrijvers interviewen ze telefonisch en schrijven de teksten.
  • Eén steengoede vacaturetekst. Op basis van een bestaande tekst of nieuwe input die je telefonisch/per mail met een van onze tekstschrijvers deelt.
  • Eén feedbackronde om de puntjes op de ‘i’ te zetten.

Quanta costa? Omdat we begrijpen dat je graag nog wat budget overhoudt voor een nieuwe laptop of een erehaag inclusief rode loper voor je nieuwe collega, rekenen we een heel gunstig tarief. Gunstig voor jou, uiteraard. Het pakket kost je slechts € 775,- exclusief btw.

Meer opties

Bij Strooploos hebben natuurlijk ook verstand van websites en webbeheer. Optioneel voegen we de werken bij-sectie dus ook aan je bestaande site toe en maken we ‘m helemaal naar wens op. Inclusief foto’s en video’s, voor de maximale impact. En verder plaatsen we je vacatures eventueel ook door op Indeed of LinkedIn. Een prijsindicatie voor deze aanvullende werkzaamheden is lastig te geven. Maar mail of bel ons bij interesse en wij doen je een mooi voorstel.

Klaar voor nieuw talent?

Op een frisse, effectieve manier jouw deuren openzetten voor nieuw bloed? Meld je dan bij ons en wij gaan snel voor je aan het werk. Des te eerder ben jij – net als Harry – weer op volle sterkte!

*De naam Harry Hamer is redelijk willekeurig gekozen. Eventuele overeenkomsten met een échte Harry Hamer berusten volledig op toeval.